5 tipp a munkahelyi stressz hatékony kezelésére!

A munkahelyi stressz valamilyen formájával szinte minden ember találkozik a napi feladatok ellátása során. Ha munkánkból kifolyólag gyakran vagyunk kitéve stressznek, minél előbb tanácsos megoldást kell találnunk annak kezelésére. A munkahelyi stressz kiváltó oka bármi lehet, például a közelgő határidők, a sokat követelő főnök, a durva ügyfelek vagy egy bosszantó kollega.

A jelenlegi gazdasági helyzetben, sokak számára az elbocsátás veszélye jelenti a legnagyobb stressz-faktort. Amennyiben hosszabb távon ilyen nyomás alatt kell dolgoznunk, az negatív hatással lesz egészségügyi állapotunkra és munkahelyi teljesítményünkre egyaránt, ez pedig egyenes út lehet a munkanélkülivé válás felé.

Fogadjuk meg az alábbi, munkahelyi stressz megelőzésére vonatkozó tanácsokat, így a napi teendők elvégzése is gördülékenyebbé válhat számunkra.

1. Figyeljünk egészségünkre! Alapvető fontosságú, hogy rendszeresen étkezzünk, és tápláló ételeket fogyasszunk. A rendszeres testmozgás is része az egészséges életmódnak ezért minden nap legalább 15-20 percet szenteljünk ilyen célra. Ha munkahelyünkön választhatunk a lépcsőzés vagy a liftezés között, válasszuk a lépcsőzést. Szívünk meg fogja hálálni törődésünket.

2. Öntsük ki a lelkünket! Mérgünket, frusztrációnkat osszuk meg legjobb barátunkkal vagy valamelyik családtagunkkal. Ha elfojtjuk negatív érzéseinket és gondolatainkat, azok később lelki problémákhoz vezethetnek.

3. Szellőztessük ki a fejünket! Ha a helyzet a munkahelyen túl feszültté válik, érdemes elvonulni egy időre, hogy megnyugodjunk, és pozitív gondolatokkal töltődjünk fel.

4. Ne felejtsük, a humor az egyik legjobb stressz oldó! Bizonyos munkahelyi szituációkban egy csipetnyi humor többet érhet bárminél és garantáltan jobb kedvre derít minket.

5. Fontoljuk meg a munkahelyváltást! Ha például ki nem állhatjuk követelődző főnökünket, talán ez a végső megoldás. Ám mindenekelőtt – a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetet is figyelembe véve - érdemes átgondolnunk, hogy biztosan a munkahelyváltás-e a legjobb megoldás az adott szituációban.

Bármilyen formában is ér minket a munkahelyi stressz, annak káros hatásai előbb utóbb meg fognak mutatkozni. A stressz kihat egészségünkre, párkapcsolatunkra és barátaink, családtagjaink is észre fogják venni rajtunk, ha időnként a kelleténél feszültebbek vagyunk. Legyünk tehát proaktívak és próbáljuk meg kiiktatni a legfőbb, stressz okozó tényezőket a mindennapi munkavégzés során. Célszerű minél korábban foglalkozni a stressz kezelésével mielőtt az kezd elviselhetetlenné válni.